راه های طبیعی تقویت دندان

کمبود مواد مغذی تاثير غيرقابل جبرانی روی بافت های در حال رشد دندان دارد. رژيم غذايي و تقویت دندان در ۲ مرحله از شکل گيری دندان موثر است. مرحله اول قبل از دندان در آوردن و مرحله دوم پس از درآمدن دندان . با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب میتوانید بطور طبیعی از دندان های خود محافظت کنید .

از جمله استفاده از :

1- شير و لبنيات مانند پنير که غنی از کلسيم و فسفر است، براي تقويت مينای دندان لازم است. متخصصین توصیه می کنند تا روزانه حداقل سه لیوان شیر بخورید و یا از محصولات لبنی استفاده کنید.

2- سبزی ها از جمله سبزی های برگ سبز مانند کلم بروکلی ، برگ چغندر و … که سرشار از ويتامين k است، در شکل گيری استخوان تاثيرگذار است. اسفناج غني از آنتی اکسيدان، ويتامين A، C، K، منيزيم، کلسيم و فسفر است و باعث تقويت دندان مي شود.

3- ماهی مانند ساردين منبع عالي ويتامين D، کلسيم و فلورايد است و در حفظ سلامت دندان ها موثر است. همچنین ماهی ها دارای امگا3 بوده و می توانند در باقی نقاط بدن نیز کمک کنند.

4- شيرسويا که منبع عالی کلسيم است، انتخاب مناسبی براي افرادی است که به شير گاو حساسيت دارند يا قادر به تحمل لاکتوز نيستند.

5- مصرف مواد غذایی غنی از پروتئين مانند گوشت، طيور، ماهی، تخم مرغ و … بسيار مفيد است

6- چای حاوی فلورايد است که مينای دندان را تقويت و از خرابی دندان پيش گيري مي کند. چای با تقويت استخوان ها با پوکی استخوان مقابله مي کند. توجه داشته باشيد.

خواندن 294 دفعه